Warszawscy kierowcy coraz chętniej korzystają z płatności mobilnych za parkowanie w SPPN

Zgodnie z informacjami podanymi przez Zarząd Dróg Miejskich, płatności mobilne za pomocą specjalistycznych aplikacji stały się najczęściej stosowanym sposobem opłacania postoju w Strefie Płatnego Parkowania Niestrzeżonego (SPPN) w Warszawie. W roku 2023 aż 45% transakcji związanych z zapłatą za parkowanie w tej strefie zostało przeprowadzonych poprzez użycie aplikacji na urządzeniach mobilnych. Do niedawna wybór operatorów płatności był ograniczony do trzech, jednak od 2 stycznia liczba dostępnych dostawców usług wzrosła do sześciu.

Nadchodzi nowa era wyboru aplikacji do opłat za parkowanie

I tak, do już istniejących aplikacji MobiParking, moBILET i Flowbird, dołączyły Pango, mPay oraz CityParkApp. Każda z tych aplikacji oznacza strefę jako „WarszawaSPPN”. Aby móc skorzystać z usług które oferują, konieczna jest wcześniejsza rejestracja. Opłata za postój za pośrednictwem każdej z nich jest procesem prostym i intuicyjnym. Możliwe jest również przedłużenie czasu postoju bezpośrednio z poziomu aplikacji. Opłata jest naliczana jedynie za faktyczny czas parkowania. W zależności od wybranego operatora, do płatności można wykorzystać kartę kredytową lub debetową, zapłacić przez system Blik, czy też doładować konto w aplikacji. Szczegółowe instrukcje dotyczące obsługi każdej z aplikacji znajdują się na stronach ich operatorów.

Warto również dodać, że dostawcy MobiParking i moBILET umożliwiają dodatkowo płatność za pomocą SMS oraz kodów IVR.