Dzielnica Ursynów planuje sprostać oczekiwaniom swoich mieszkańców, oferując pomoc w procesie składania wniosków do planu ogólnego Warszawy. W trosce o mieszkańców i ich aktywne uczestnictwo w kształtowaniu dokumentu, urząd dzielnicy zadecydował o utworzeniu dwóch punktów konsultacyjnych. Punkty te będą dostępne na „Wysokim” oraz „Zielonym Ursynowie”. Zakres ich działalności obejmować będzie prowadzenie dyżurów dwa razy w tygodniu, począwszy od 4 września aż do końca tego miesiąca.
W celu ułatwienia mieszkańcom i właścicielom nieruchomości procesu składania wniosków online, Urząd Dzielnicy Ursynów postanowił otworzyć specjalne punkty obsługi. Punkty te będą czynne od 4 do 30 września w następujących godzinach:
– Poniedziałki: 16:00-18:00 – Urząd Dzielnicy Ursynów
– Środy: 16:00-18:00 – DOK, ul. Kajakowa 12 b.
Stworzenie tych punktów jest odpowiedzią na potrzeby mieszkańców, którzy mogą potrzebować pomocy przy składaniu wniosków do planu ogólnego. Nasi pracownicy będą dostępni dla mieszkańców, aby pomóc im poprawnie wypełnić formularze lub przesłać ankiety drogą elektroniczną. Ze względu na duże zainteresowanie tematem w Zielonym Ursynowie, jedno z miejsc konsultacji powstanie w Dzielnicowym Ośrodku Kultury przy ulicy Kajakowej. Drugie z kolei znajdzie się w budynku urzędu dzielnicy – wyjaśnia Jakub Berent, zastępca burmistrza Dzielnicy Ursynów.
4 lipca 2024 roku radni miasta stołecznego Warszawy podjęli decyzję o opracowaniu Strategii Rozwoju Warszawy 2040+ oraz planu ogólnego. Obie inicjatywy mają na celu określenie przyszłego kierunku rozwoju miasta na najbliższe co najmniej dwie dekady, zastępując obecną strategię #Warszawa2030 oraz Studium uwarunkowań i zagospodarowania przestrzennego m.st. Warszawy. Za przygotowanie projektu planu ogólnego odpowiada Biuro Architektury i Planowania Przestrzennego m.st. Warszawy.