Wraz z początkiem lutego zakończył się oficjalnie nabór wniosków do X edycji budżetu obywatelskiego na Ursynowie. Teraz specjalnie powołana komisja będzie oceniać wnioski pod względem formalnym. Głosowanie rozpocznie się w czerwcu!
Jak mówią organizatorzy, do ursynowskiego magistratu wpłynęło aż 96 wniosków. Jeden z nich, po wstępnej ocenie, został przeniesiony do poziomu ogólnomiejskiego. Pozostałe 95 wniosków będzie oceniane pod względem odpowiednich kryteriów, na które składają się odpowiedzi na pytania:
- czy wniosek jest zgodny z obowiązującymi przepisami prawa
- Czy zadanie lub inwestycja jest możliwa do zrealizowania we wcześniej wskazanej lokalizacji
- Czy można ją zrealizować w danym roku kalendarzowym
- Czy jest tożsama z kompetencjami które reprezentuje miasto
- Czy wpisuje się w zasady przyjęte w zgodzie z dostępnością dla mieszkańców.
W przypadku gdy urzędnicy będą wymagali uzupełnienia danych, wezwą ich celem złożenia wyjaśnień. Ocena końcowa pojawi się w do początku maja. Głosy internautów będą zbierane od początku czerwca 2023 r.